سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که ساعتی بر خواری فراگرفتن شکیبایی نورزد، همواره در خوارینادانی باقی بماند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
نیروهای جهادی(مقاومت اسلامی)
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» خاطرات و وصیت نامه شهدا

دوستان عزیز شما می توانید دراین  بخش خاطرات و وصیت نامه شهدا را بخوانید .

برای ورود به این بخش ،از لینکhttp://shohadaymojahad.parsiblog.com  استفاده کنید.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مجاهد ( شنبه 87/4/15 :: ساعت 1:9 عصر )

»» نوشته ایی از مقام معظم رهبری

نوشته ایی از مقام معظم رهبری :

سلام و صلوات خداوند، بر ارواح طیّبه شهیدان و بر رزمنده با اخلاص بی نشان حاج احمد متوسلیان

امروز 14 تیر 1387 ، 1 رجب 1429 ،4 جولای 2008 سالروز ربوده شدن حاج احمد متوسلیان به وسیله عناصر وابسته به رژیم صهیونستی در لبنان (1361)

 

ولادت حضرت  امام محمد باقر(ع) را به تمامی دوستان تبریک می گویم   

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مجاهد ( جمعه 87/4/14 :: ساعت 3:21 عصر )

»» زنگ ادبیات

زنگ ادبیات

روی تخته می نویسیم ((من د لم را به دار خواهم زد))

شاگردانم منتظرند تا من پای این جمله اسم یک شاعر جوان را بنویسم که تا به حال چند کتابش هم چاپ شده جای اسم را خالی می گذارم و می گویم بچه ها شب عملیات دوست مهدی به گفت تا وصیت نامه اش را بنویسد و او خندید و گفت :وصیت من یک جمله است ، می توانی حفظ کنی « من دلم را به دار خواهم زد »شاگردم را به پای تخته فرا می خوانم ، گچ را به دستش می دهم و به او می گویم :زیر این جمله بنویس، «وصیت نامه شهید مهدی میرزای »

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مجاهد ( جمعه 87/4/14 :: ساعت 3:20 عصر )

»» ارزش موانع طبیعی

ارزش موانع طبیعی

بطوری که گفته شد عوارض طبیعی یا موانع مصنوعی و سایر عوامل مادی و معنوی که دارای اثراتی در مراحل مختلف عملیاتی باشند و به نوبه خود در موفقیت شکست و عقب نشینی ارتشها دخالت دارند حال اهم این عوامل را مورد بحث قرار میدهیم:

الف ) رودخانه: تاثیر رودخانه در عملیات نظامی مربوط به وضع طبیعی شکل و مسیر آنها در صحنه عملیات است مشخصات طبیعی رودخانه ها شامل نکات زیر است

وسعت امتداد پهنا عمق شکل سواحل و ساختمان طبیعی آنها و تسلط یکی بر دیگری تعداد و نوع معابر سرعت جریان آب قابلیت کشتیرانی استعداد از نظر طغیان یا یخبندان شکل و وسعت بستر و بالاخره وسعت اراضی که آبیاری می کند.

دراطراف رودخانه- بجز قسمتهای تند و سراشیب بسترها اراضی عموما حاصلخیز بوده و برای هر نوع عمل کشاورزی آماده است. درتمام دنیا اطراف رودخانه بیشتر از سایر نقاط جمعیت رابه خود جذب کرده است. چنانچه وجود شهرها تاسیسات صنعتی شبکه های ارتباطی و سایر امکانات موجب شده که این قبیل رودخانه ها از خطوط سوق الجیشی مهم محسوب شوند. یگانهای نظامی در داخل اراضی سواحل رودخانه پیشروی کرده از جنگلها بیشه ها و آبادیها به منظور پوشش خود استفاده می نمایند .

تدارک غذائی اسکان دادن یگانها رساندن نیروی کمکی اکتشاف تامین و سایر مسائل نظامی – که در حین عملیات دارای اهمیت خاصی است –در حوضه رودخانه ها سهلتر و سریعتر و با اطمینان کاملتری انجام می گیرد.

رودخانه هایی که در داخل منطقه عملیاتی واقع می شوند بوسیله پلهای دائمی یا موقتی از یک طرف دیگر ارتباط می کند. و چون این رفت آمد همیشه در همه جا میسر نیست لذا در جابجایی واحد ها اشکالاتی ایجاد می شود. بعضی از رودخانه ها که گذرگاههای آنها (پل) بوسیله دشمن تخریب شده باشد ممکن است در نتیجه تدابیر سهل و ترتیب ساده ای که قسمت مهندسی انجام می دهد قابل رفت و آمد بشود ولی بر روی بعضی از رودخانه های پهن یا آنهایی که تحت تاثیر آتشهای ایذائی هستند ساختن پل یا پلهای قایقی با اشکال صورت می گیرد.

حفاظت و نگهداری پلهای ثابت و دائمی و سایر وسایل رفت و آمد پیش از شروع جنگ لازم و ضروری است. بر روی رودخانه های بزرگ به ندرت پلهای ثابت و دائمی تعبیه می شود تنها در نقاط اتصال رودخانه ها در گذرگاهای راه آهن با مخارج گزاف پلهای مستحکم ساخته می شود و غالبا حمل و نقل ازراه رودخانه ها توسط قایقهای موتوری و ناوچه های کوچک صورت می گیرد مانند کارون سفیئ رود.

رودخانه های موازی با خطوط عملیات همیشه قابلیت استفاده مخصوصی درعملیات نظامی داشته و باعث تسهیلاتی می شوند. رودخانه های بزرگ یا رودخانه هایی که معابر انها محدود است اگر در یک طرف صحنه عملیات واقع شوند تکیه گاهی محسوب شده جناح آن قسمت را حفظ می نماید .

رودخانه هایی که منطقه عملیات ر به دو قسمت تقسیم می کنند در صورت داشتن گذرگاه و پلها مساعد ترین و مناسب ترین خط عملیات را تشکیل می دهند. رودخانه هایی که نسبت به خط عملیات مورب باشند به نسبت درجه تمایل آن ها به شکل خط اصلی دفاع یا تکیه گاه جناحی مورد استفاده قرار می گیرد.

رودخانه ها همیشه یک مانع مستحکم و مطمئن محسوب نمی شوند در صورتی که کوهها با معابر ثابت خود اثرشان همیشه یکسان است . کلیه معابر طبیعی و مصنوعی که رودخانه ها یافت می شوند قابل تخریب م تعمیر هستند . بنابرین حوضه رودخانه در هر نقطه معین بر حسب زمان و وضعیت قابلیت و استعداد مختلفی را دارا خواهد بود . در رودخانه هایی که طول و امتداد آنها زیاد است (کارون) دیده بانی و حفاظت آنه نسبت به کوهها موشکلتر بوده و قابلیت تدافعی آنه خیلی کم است ولی برای عملیات تعرضی فوق العاده مناسب هستند.

تاسیس پلهای عظیم نظامی روی رودخانه های عریض دقت و ملزومات زیاد لازم دارد. چون از طرفی یک ارتش نمی تواند تمام یگانها و وسایل خود را از روی یک پل عبور دهد بویژه اگر ارتش دشمن هم مزاحمت فراهم نماید لذا ساختن پلها را غیر مقدور می سازد از طرف دیگر برای استفاده وسایل دریایی مانند ناوچه قایق و دیگر وسایل با همین مشکلات مواجه خواهد شد ولی عده کوچک و زبده را در مواقع مخصوصی به منظور شناسای تامین یا دستبرد می توان عبور داد د این صورت باید:

1-عملیات عبور را  از دید دشمن مستور داشت

2-بوسیله تظاهرات بی اساس یا حمل و نقل های بی اساس دشمن را فریب داد

چنانچه رودخانه های عمود به خطوط عملیات در سرحد یا نزدیک آن قرار داشت باشد می توان به عنوان یک مانع مهم از آنها استفاده کرد مشروط بر اینکه فعالیت نیروی هوائی دشمن محدود و کم اثر باشد . بعد از شروع عملیات نظامی رودخانه های بزرگ برای مدافعین یک خط دفاعی محسوب می شود و با استفاده از آن بسهولت می توان از عبور دشمن جلوگیری کرد –رودخانه ارس چنین حالتی را داراست- اولین تدابیری که برای ممانعت از عبور دشمن باید کرد تخریب پلها و در زیر آتش گرفتن گذرگاهها است و اگر دشمن موفق به تهیه سر پل در ساحل مقابل گردید باید بوسیله نیروی احتیاط او را وادار به عقب نشینی به آن طرف  رودخانه کرد.

 

 مطلب بعدی اشکال زمین و آب و هوا                                          یا علی   

 

 

 

 

 

 

 

  



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مجاهد ( پنج شنبه 87/4/13 :: ساعت 1:58 عصر )

»» جغرافیای نظامی

جغرافیای نظامی تاثیر عوارض جغرافیای یک منطقه را در حرکات نظامی – که در آن منطقه اجرا شده و یا احتمال وقوع آن میرود – تعیین و در داخل سرزمین حکومتی مستقل اثرات آن را نسبت به فعالیتهای نظامی تشریح می نماید .

کلیه عوامل طبیعی سیاسی انسانی و اقتصادی و سایر پدیدهایی که به شکلی در عملیات نظامی دخالت مستقیم غیر مستقیم دارند از قبیل مواضع مستحکم بنادر پلها کانالها و سایر تاسیسات باید برسی شود به همین جهت دامنه مسائل جغرافیای نظامی از سایر رشته ها گسترده تر است و یا به عبارتی از کاربرد وسیعتر و عملی تری برخوردار می باشد .

جغرافیای نظامی این عوامل مختلف را مورد برسی و تحقیق قرار داده ارزش و اهمیت نظامی هریک را معین می نماید وهمیشه باید مناسبات این عوامل را با حرکات واحد ها در نظر گرفت .

پاره از اوقات یک برآمدگی یا عارضه جزئی اززمین یا یک عارضه مصنوعی در مورد عملیات نظامی ارزش و اهمیت ویژه ای می یابد که در اثر توجه و دقت ارزش و قابلیت نظامی آن رابه سهولت میتوان تشخیص داد ولی تشخیص ارزش یک قسمت از مرز یا یک صحنه از عملیات مدت زیادی وقت لازم دارد به ویژه هنگام رزم که فوق العاده دشئار است به همین جهت است که در زمینه این نکات در زمان صلح و آرامش باید تحقیق وبرسی کرد.

                                                    بخش اول

مطالعه جنگ ها

مطالعه جنگ ها کمک مهمی به کسب اطلاعات جغرافیای می کند. برای برسی یک جنگ باید کلیه عوامل مادی و معنوی آن را که به دو قسمت عمومی و خصوصی تقسیم می شود در نظر گرفت.

الف:عوامل عمومی:عواملی هستند که درتمام جنگها موثر بوده بنابراین نباید هیچگاه آنها را از نظر دور داشت که عبارتند از:

1)وضعیت سیاسی و نظامی طرفین قبل از شروع جنگ .

2)علل وقوع جنگ (عتت دور دست و علل نزدیک)

3)مقایسه وسائل جنگی طرفین از لحاظ نیروی هوای زمینی دریایی و کارخانه های اسلحه سازی وصنایع

4)برسی وضع صحنه عملیاتی

5)نقشه جنگی طرفین و طرح بسیج و انتقالات

6)وضع روحی طرفین قبل از جنگ و تعقییرات و چگونگی آنان در طی رزم

ب:عوامل خصوصی:عواملی هستند که در کلیه جنگها اتفاق نمی افتد ودر جنگ بخصوصی و یا منطقه خاصی پیش می آید که اهم آن به شرح زیر است:

1)اثر مستقیم اشکال و عوارض زمین نسبت به حرکات نظامی

2)شناخت کامل منطقه عملیات

بطور کلی مطالعه و بررسی نکات زیر همیشه در حرکات نظامی موثر است :

1)مطالعه عوارض طبیعی و مصنوعی که در عملیات نظامی دارای آثار مهمی هستند

2)بررسی وضع اقتصادی منطقه عملیاتی

3)بررسی صنعت کشاورزی و تجارت یا بازرگانی

4)مطالعه سازمان اجتماعی اداری و سیاسی ملل متخاصم

5)بررسی استعداد نیروهای نظامی طرفین

6)مطالعه سطح رشد فرهنگ

در تاکتیک و آئینامه ها اصطلاحات نظامی دیده می شود که باید با تطبیق با وضع جغرافیای آن اصطلاحات را تغریف و تشریح کرد.

 

نیروهای نظامی که به طرف دشمن پیش می روند در طی راهپیمای با نقاطی که عملیات جنگی را تسهیل کرده و یا قابلیت و موفقیت آنرا زیاد می کند از قبیل گردنه ها مهم  گره های مواصلاتی  جاده های شوسه محل تقاطع راه آهن و دیگر استحکامات و سایر عوامل جغرافیایی برخورد می کنند که آن ها را نقاط

سوق الجیشی می نانمد.

بعضی از این نقاط به طور طبیعی دارای وضع جغرافیای مشخص و با اهمیت اقتصادی – نظامی اجتماعی و یا صنعتی هستند که ارزش آنها دائمی بوده .

شهرهای تبریز رشت قوچان و آبادان جزو این نقاط محسوب می گردند.

بعضی از نواحی دیگر نیز هنگام جنگ نظر به ایجاد عملیات نظامی ویا اثرات ضروری اوضاع اهمیت و امتیاز خاصی کسب می نمایند که ارزش موقتی پیدا مکنند مانند سنندج باختران و زاهدان .

نقاط سوق الجیشی که تصرف آنها باعث سقوط نواحی دیگر می گردد نقاط سوق الجیشی مهم نامیده می شود.

یک نقطه یا نقاطی که در انتهای یک حرکت و یا حرکات نظامی واقع است هدف عملیات نامیده می شود.

کلیه خطوطی را که مابین دو مبنای عملیاتی طرفین متخاصم قرار داشته و برای اجرای هر گونه انتقالات و عملیات نظامی آماده باشد خطوط سوق الجیشی می نامند .

خطوطی که تامین کننده ارتباط بین واحدهای ارتش – که بر روی یک یا چند خط سوق الجیشی مشغول راهپیمایی – هستند  خطوط ارتباط نامند.

 

مطلب بعدی  ارزش موانع طبیعی  اشکال زمین و آب و هوا نقش ارتفاعات عمود بر جبهه            

                                              یا علی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مجاهد ( سه شنبه 87/4/11 :: ساعت 2:51 عصر )

»» حمله به مناطق شهری

 حمله به مناطق شهری


در حمله به مناطق ساختمانی و مسکونی ابتدا ماموریت یگان عمل کننده را مشخص نموده و سپس عملیات آغاز میشود. آنچه که در این گونه ماموریتها قابل دقت است این است که نیروهای آفند کننده ( مهاجمین به شهر ) قدرت مانور بیشتری دارند و امکان محاصره شهر را دارند و به تبع آن در پی محاصره و تشدید عملیات امکان تسلیم طرف مقابل وجود دارد. نیروی آفند کننده میتواند نقاط مختلفی جهت نفوذ و حمله انتخاب و از معابر موجود جهت نفوذ دادن عوامل و نیروهای خود استفاده کند.
دیگر اینکه نیروی آفند کننده به راحتی میتواند به انواع نقشه های موجود و راههای ارتباطی از طریق افراد محلی دست یابد.  

نحوه طرح ریزی:

طرح مانور : در طرح مانور ابتدا بایستی تلاش شود که شهر به طور کامل در محاصره قرار گیرد و از ورود و خروج و یا رسیدن امکانات به داخل شهر به طور کامل جلوگیری نمود. چنانچه به علتهای گوناگون شهر را نتوان به طور کامل محاصره نمود حداقل بایستی به موانع و عوارض حساس و حیاتی اطراف شهر مسلط شد و از آن برای ورود به شهر استفاده کرد و سپس شروع به پیشروی نمود و ساختمانهای اطراف شهر را مورد هجوم قرار داده و به سرعت نقاطی از شهر را تصرف نموده و تلاش شود که مدافعین را به فضاهای باز کشانده و ابتکار عمل را از آنان سلب نمایید. سپس اقدام به پاکسازی مناطق متصرفی نمایید و اگر لازم بود ساختمانها را به طور مجزا و دقیق مورد تفتیش قرار دهید. البته شیوه های پاکسازی کمی دشوار است و ان شاء الله بعدا مورد بررسی قرار میگیرد.

چنانچه لازم باشد نیروها از مناطق باز و مقابل دید و تیر دشمن عبور کنند بایستی در تاریکی شب و یا زیر آتش شدید بر علیه دشمن استفاده گردد. انواع اطلاعات مورد نیاز را از هر حیث بایستی از دشمن بدست آورد که شامل محل استقرار نیروهای دشمن ، نوع تجهیزات ، تعداد نفرات ، نوع ساختمانها ، معابر وصولی ، تاسیسات عمومی و ... است.
طرح آتش : شامل آتشهای پشتیبانی کننده سلاحهای سنگین و دوربرد ، هواپیما و سلاحهای منحنی زن. این نوع طرح در ابتدای حمله مورد استفاده قرار میگیرد زیرا معمولا نیروهای منظم در حمله به شهر آسیب پذیری بیشتری دارند و مدافعین دارای دید کامل و اختفا و پوشش هستند و از طرفی به علت وجود ساختمانها ، ضربه زدن به آنان مشکلتر است پس لازم است که قبل از شروع پیشروی از طریق هواپیما اقدام به بمباران نموده و با آتش سلاحهای سنگین نیز سنگرهای اصلی آنان را منهدم نمود. اگر چه در حمله به شهر معمولا سعی میشود که مراکز حساس و مهم شهر کمتر آسیب ببیند اما گاه مقاومت دشمن در داخل شهر باعث استفاده وسیع از انواع سلاحهای سنگین میگردد و همچنین از سلاحهای منحنی‌زن به علت اینکه دید و تیر کم است جهت از بین بردن موانع و مواضع در مابین ساختمانها استفاده می‌شود. استفاده از ماسوره های تاخیری برای منهدم کردن سنگرهای تقویت شده هم لازم است. اینگونه آتش ها می‌تواند قبل از ورود به شهر به استحکامات دشمن آسیب زیادی برساند و از سلاحهای مستقیم زن هم برای مواضع مشکوک دشمن استفاده کرد.
آتشهای همراه : شامل مسلسلها که میتوان جهت پوشش دادن نیروهای پیشروی کننده استفاده کرد و از جابجایی نیروی دشمن استفاده نمود. موشکهای ضد تانک برای برای فروریختن دیوارها یا ایجاد شکاف در بدنه ساختمانها. در این مواقع میتوان از تانکها نیز استفاده کرد البته لازم به ذکر است که معمولا تانکها به صورت تکی اقدام به پیشروری نمیکنند زیرا آسیب پذیری زیادی دارند و ممکن است مورد حمله سلاحهای ضدتانک دشمن قرار گیرند.
سایر طرحها :
در این زمینه میتوان نحوه استفاده از نیروهای احتیاط و ادوات و جنگ افزارها را به صورت طرحهای حامل و جامع تهیه نمود و در خصوص تصرف شهری از آنان به نحو مقتضی استفاده نمود. از قبیل نیروهای احتیاط ، زرهی ، هواپیما ، هلی کوپتر ، گازهای شیمیایی ، مهندسی ، بهداری و مخابرات که نحوه استفاده هرکدام را به صورت گذرا مورد اشاره قرار میدهیم.
 احتیاط : معمولا در فواصل نزدیک از یگانهای عمل کننده قرار میگیرند زیرا به علت محدود بودن راههای مواصلاتی ایجاب میکند که همیشه در دسترس قرار گیرند.
زرهی : برای از بین بردن سدها و مواضع و خصوصا تاثیر روانی آن و یا احیانا حمل نیروهای پیاده و حمایت از نیروهای خودی.
توپخانه : جهت اجرای آتش شدید و قوی علیه سنگرهای محکم و نقاط تجمع دشمن.
هواپیما : برای شناسایی، بمباران مناطق تجمع نفرات و ادوات دشمن ، فروریختن اعلامیه و ...
هلی کوپتر : جهت از بین بردن ادوات و تانکهای دشمن ، شناسایی ، کنترل عبور و مرور ، انهدام نقاط مستحکم و فروریختن اعلامیه.
گازهای شیمیایی : جهت گرفتن قدرت دشمن. البته از گازهای خفیف استفاده شود که تلفات جانی نداشته باشد و صرفا برای از کار انداختن دشمن است. و مهم است که ظرافت به خرج دهید زیرا نیروها نزدیک به هم بوده و احتمال میرود در حین استفاده نیروهای خودی نیز دچار آسیب گردند.
مهندسی: برای سرعت بخشیدن در ساختن و یا از بین بردن موانع و جمع کردن آنها مورد نیاز است.
بهداری: جهت کمک کردن به مجروحین و مداوای مصدومین.
مخابرات و ارتباطات : برای ایجاد سیستمها و نگهداری شبکه های مخابراتی. البته در میان ساختمانهای بلند و فشرده ارتباط رادیویی مختل میشود و بهتر است از پیکها و سیستمهای با سیم استفاده شود.
تامین : جهت حفاظت از خطوط خودی و جلوگیری از نفوذ دشمن و عوامل آنان.
پشتیبانی و لجستیکی : رساندن به موقع مایحتاج یگانها و نیروهای درگیر در تمام زمینه ها .

تصرف ساختمان
هجوم نهایی : در این مرحله پس از محاصره کامل شهر و یا تصرف نقاط حساس اطراف شهر و بدست گرفتن نقاط اتکا و به اصطلاح بدست آوردن جای پا با طرحهای از قبل پیش بینی شده هجوم به طور وسیع و سریع آغاز میشود و مناطق باقیمانده از دست دشمن خارج شده و مناطق تصرف شده با دفت تمام پاکسازی میشود .

با اجازه از اقای صانع            http://www.specialforce.parsiblog.com



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مجاهد ( سه شنبه 87/4/11 :: ساعت 1:21 صبح )

»» مسلسل دستی TEC DC-9 ، ساخت سوئد

مسلسل دستی TEC DC-9 ، ساخت سوئد

این مسلسل دستی را باید مسلسل اشرار و قانون شکنان امریکا دانست. تاکنون هیچ مسلسل دستی مانند TEC DC-9 ، در زیر کت گانگسترهای امریکایی جای نگرفته است. دلیل این امر را می توان ظرفیت خشاب بالا ، ابعاد کوچک و نواخت تیر فوق العاده دانست. طرح اولیه این سلاح ، در کشور سوئد بر روی کاغذ آمد. سازنده این سلاح ، یک کارخانه سوئدی به نام Interdynamic بود. کشور سوئد ، بازار خوبی برای فروش این سلاح به شمار نمی آمد. لذا کارخانه مذکور ، به میامی امریکا نقل مکان کرد. از آنجا که فروش مسلسل های دستی رگبارزن ، در امریکا با محدودیت های فراوانی روبرو است ، نمونه اولیه این سلاح بصورت نیمه اتوماتیک تولید شد. گلنگدن این سلاح از نوع باز بود و توسط فشار مستقیم گاز باروت عمل می کرد. سلاح مذکور با نام KG-9 ارائه شد. به زودی پلیس امریکا متوجه شد که حتی مدل تکتیر زن و نیمه اتوماتیک این سلاح را می توان به راحتی به نمونه تمام اتوماتیک تبدیل کرد. بنابراین تولید این سلاح کاملآ ممنوع شد. کارخانه Interdynamic برای رهایی از این بن بست ، سلاح KG-9 را مورد بازنگری قرار داده و آن را با گلنگدن بسته و با نام KG-99 ارائه کرد.

 

TEC DC-9

 

در دهه 1980 ، کارخانه Interdynamic با کارخانه Interatec ادغام شد. سلاح KG-99 ، از آن پس با نام TEC-9 تولید شد. تا اینکه نهایتآ در سال 1989 ، به DC-9 تغییر نام داد. در سال 1994 دولت امریکا قانونی را تصویب کرد که طبق آن ، حمل یا مالکیت سلاح های اوتوماتیک ممنوع اعلام شد. در طی اعلان این قانون ، کارخانه Interatec سلاح مذکور را بدون قبضه تپانچه ای جلویی ، روپوش لوله و رزوه نصب لوله یدکی ارائه کرد. این مدل به AB-10 معروف شد. خشاب این سلاح ، ظرفیت 10 فشنگ را داشت. ولی مالکان آن ، کماکان می توانستند خشاب های 20 تیر و 30 تیر مدل های قبلی را روی آن نصب کنند. بدنه تمامی مدل ها (لوله فولادی و قبضه تپانچه ای شکل ، روپوش لوله و محافظ ماشه آنها) از پلاستیک ساخته شده است. این سلاح ، فاقد هرگونه ضامن می باشد. در مدل گلنگدن باز ، در منتهی علیه شیار دستگیره گلنگدن ، شکافی تعبیه شده که می توان دستگیره گلنگدن را در آن قرار داد تا از جلو رفتن گلنگدن جلوگیری شود. انواع گلنگدن بسته این سلاح ، به ضامن خاصی مجهز شده اند که بر روی دستگیره گلنگدن قرار گرفته است. مکانیزم نشانه روی این سلاح ، از دو شکاف درجه ثابت و غیرقابل تنظیم تشکیل شده است. نوک لوله این سلاح طوری رزوه شده تا قابلیت نصب صدا خفه کن و یا یک لوله یدکی را داشته باشد.

 

TEC DC -9

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مجاهد ( چهارشنبه 87/2/18 :: ساعت 11:42 صبح )

»» عکس جالب

کوماندو

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مجاهد ( سه شنبه 87/2/17 :: ساعت 12:14 عصر )

»» تک تیر انداز

sniper

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مجاهد ( سه شنبه 87/2/17 :: ساعت 12:12 عصر )

»» موساد


سازمان اطلاعات و وظایف ویژه (موساد) نام سازمان اطلاعات خارجیه اسرائیله. مسلما این سازمان هم از قواعد حاکم بر  تمام سازمانهای اطلاعاتی دنیا اطاعت میکنه و البته با توجه به حساسیت سیاست‌های کلی کشور اسرائیل فعالیت های این سازمان از چهارچوب های رایج فراتر رفته و با اینکه یه سازمان کوچیکه از غولهای اطلاعاتی دنیا به حساب میاد. باید دقت کرد که موساد به مسائل امنیتی و اطلاعاتی در داخل اسرائیل اهمیتی نمیده و این وظایف بر عهده سازمانهای دیگه مثل «دودیوان» و «شاباک» گذاشته شده.
این سازمان توسط بن گوریون و در سال 1951 تاسیس شده. بن گوریون جمله جالبی در مورد ضرورت وجودی این سازمان داره که واقعا عمیقه:
«برای کشور ما که از ابتدای تاسیس تحت فشار دشمنانش قرار داشته است ، اطلاعات به عنوان خط مقدم دفاع ضروری است و ما باید به خوبی بیاموزیم و بدانیم که در اطرافمان چه میگذرد »
در سخنان بن گوریون نکات جالب و ذی قیمتی میشه پیدا کرد که با توجه به زمان این سخنرانی نشان از دوراندیشی اون داره.
سازمان اصلی موساد در تل آویو قرار داره و طبق آخرین آمار حدود 1200 نفر عضو رسمی داره. ( معمولا سازمانهای جاسوسی به اندازه 10 برابر اعضای رسمی ، نیروهای غیر رسمی دارن ).
ماموریت گردآوری اطلاعات ، تجزیه و تحلیل اطلاعات و انجام عملیات مخفیانه ویژه در خارج از خاک اسرائیل به عهده موساد گذاشته شده. موساد ستورات خود را مستقیما از بالاترین مقام اجرایی اسرائیل (نخست وزیر) دریافت میکنه تا بدین ترتیب مطمئن باشن که موساد دستآویز بازیهای سیاسی نمیشه.
رئیس سازمان موساد همیشه معرفی میشه اما هویت مدیران بخشهای داخلی از اسرار کشور اسرائیل محسوب میشه و به نظر میرسه این سازمان توسط شورایی متشکل از همین مدیران اداره میشه و رئیس سازمان جنبه تشریفاتی داره.
بن گوریون برای تاسیس موساد از سال 1948 دست به کار شد و برای انجام این ماموریت خطیر ، دو نفر از افراد کارکشته اطلاعاتی رو مامور کرد.
- رئوین شیلواخ ( یکی از افراد برجسته بخش سیاسی آژانس یهود)

-         ایسر بئری (معروف به ایسر بزرگ) رئیس سازمان اطلاعاتی «شای»
موساد در ابتدا یکی از زیر مجموعه های شای به حساب می‌اومد و البته قبل از این زمان هم سازمان هاگانا قسمتی با نام « موساد لیالیفی بیت» به معنای «دفتر مهاجرت» داشت (1937) که با الحاق تمام این دفاتر و در سال 1951 رسما از موساد پرده برداری شد!
اشتباه بزرگی که اکثر مردم (حتی افراد ساکن در اسرائیل) مرتکب میشن اینه که موساد تنها بخش کوچکی از سازمان اطلاعات و ضداطلاعات اسرائیله. بخش جاسوسی سازمان اطلاعات اسرائیل (شای) با نام موساد شناخته میشه ولی اکثر مردم کل سازمان اطلاعات اسرائیل رو با نام موساد میشناسن.
وظایف موساد :
- گردآوری مخفیانه اطلاعات در خارج از خاک کشور اسرائیل
- خنثی سازی عملیات تروریستی علیه اهداف اسرائیلی و یهودی در خارج از خاک اسرائیل
- خنثی سازی تلاشهای کشورهای متخاصم برای تهیه و تولید تسلیحات غیرمتعارف و یا دستیابی به آن
- توسعه روابط مخفیانه ویژه، سیاسی و ... در خارج از خاک اسرائیل و حفظ این روابط
- آوردن مهاجرین یهودی به کشور اسرائیل از اماکنی که امکان مهاجرت یهودیان از آنجا به اسرائیل توسط سازمانهای مهاجرت معمولی اسرائیل وجود ندارد
- بدست آوردن اطلاعات استراتژیک ، سیاسی و علمی
- انجام عملیات ویژه در خارج از خاک اسرائیل


سازمان اطلاعات و وظایف ویژه - موساد



-------------------------------------------
بخش های موساد :
موساد دارای 8 بخش است که عبارتند از :
1- بخش جمع‌آوری اطلاعات . بزرگترین بخش موساد است و وظیفه جاسوسی بر عهده آن است.
2- بخش همکاری و اقدامات سیاسی (وادات) : وادات دارای کمیته های تخصصی است که اعضای این کمیته ها عبارتند از :
- مدیر سازمان اطلاعات نظامی ( آمان )
- مدیر سازمان اطلاعات داخلی ( شین بت )
- مدیر سازمان امنیت عمومی (شاباک)
- مدیر مرکز مطالعات راهبردی و برنامه ریزی وزارت امور خارجه ( این مرکز دز زمینه جاسوسی سیاسی یا دیپلماتیک تخصص دارد )
- مدیر بخش عملیات ویژه پلیس (ماتام)
- مشاوران خصوص نخست وزیر در امور سیاسی، نظامی، امنیتی و ضدتروریسم
3- بخش عملیات ویژه (متساوا) : ترورهای بسیار حساس کسانی که دشمنان کیان اسرائیل تلقی میشوند و اقدامات شبه نظامی دقیق و پروژه‌های ربودن افراد خاص بر عهده آن است.
4- بخش تبلیغات و ضد تبلیغات : جنگ روانی، تبلیغات و عملیات فریب
5- بخش تحقیقات
6- بخش تکنولوژی
---------------------------------------
 برخی ماموریت های موساد که با موفقیت انجام شد:
- ربودن و انتقال مخفیانه «مردخای وانونو» از کشور ایتالیا توسط کماندوهای ویژه موساد در سال 1986 به دلیل افشای اطلاعات محرمانه کشور اسرائیل در زمینه ساخت بمب اتم در مرکز اتمی «دیمونا»
- ترور شیخ احمد یاسین رهبر معنوی حماس در 22 مارس 2004. البته این عملیات یک رسوایی کامل بود و بعد از برملا شدن نقش موساد، سازمان ملل اقدام به صدور قطعنامه کرد که با 11 رای موافق، 3 رای ممتنع و یک رای مخالف آمریکا در شرف تصویب بود که توسط ایلات متحده وتو شد.
- ترور عبدالعزیز الرنتیسی رهبر جدید حماس به همراه دو تن از همراهانش تنها یک ماه پس از ترور شیخ احمد یاسین. در این عملیات تعداد دیگری نیز زخمی شدند.
- بمب گذاری در خودروی عزالدین شیخ خلیل ( عضو بلند پایه حماس ) در سپتامبر 2004 که منجر به شهادت وی و زخمی شدن 3 نفر دیگر شد.
تاکنون عملیات ناموفقی از سوی این سازمان به صورت رسمی اعلام نشده اما برخی موارد عملیاتی به این سازمان نسیت داده شده که موساد حاضر به پذیرش مسئولیت آنها نیست. مانند ترور مدیر ارشد نظامی حزب الله در سوریه.
--------------------------------------------
اسامی مدیران سازمان موساد از ابتدا تا کنون :
رئوین شیلواخ (1952-1949)
ایسر هرئل (1962-1953)
مئیر عمیت ( 1968-1963)
تسوی زامی (1974-1968)
ایتسخاک خوفی (1982-1974)
ناخوم ادمونی (1989-1982)
شبتای شاویت (1996-1989)
دانی یاتوم (1998-1996)
افراهیم هلوی (2002-1998)
مئیر داگان ( تا کنون – 2002)
------------------------------------------------
حکم رسمی تشکیل موساد :
«محرمانه»
22 ماه عبری کیسلو سال 5710
13 دسامبر 1949
به : وزارت خارجه
از : نخست وزیری
طبق اوامر من سازمانی به منظور تمرکز و هماهنگی فعالیت‌های سرویسهای اطلاعاتی کشور برپا میگردد. وظیفه سازماندهی موساد را بر عهده رئوین شیلواخ ( مشاور امور ویژه در وزارت خارجه) گذاشته و وی را به ریاست این سازمان منصوب مینمایم. رئوین شیلواخ تحت فرمان من بوده، طبق وامر من فعالیت نموده و گزارشات کار را به صورت دائم به من ارائه خواهد داد. لاکن از نظر اداری مقر اداره‌اش در چهارچوب وزارت خارجه خواهد بود. به شیلواخ و مسئولین وزارت خارجه دستور داده‌ام که به این منظور برای سالهای 1951-1950 چهارچوبی برای استخدام و اشتغال افراد بودجه ای معادل 20000 لیره اسرائیلی پیشنهاد نمایند. تا مبلغ 5000 لیره اسرائیلی از آن بودجه صرفا با تائید قبلی من، صرف عملیات ویژه گردد.
از شما درخواست میود که این بودجه را به بودجه وزارت خارجه برای سالهای 1951-1950 اضافه نمایید.
(امضا) داوید بن گوریون
بر گرفته از http://specialforce.parsiblog.com



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مجاهد ( دوشنبه 87/2/16 :: ساعت 1:1 عصر )

   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تنها راه خروج قذافی از لیبی
گارگاه حماس
فتوای قتل عام فلسطینیها توسط خاخامها
استاد آمریکایی:اوباما درمحاصره لابی صهیونیسم
اوباما و "ما" با "او"
شمار شهدای غزه به 854 نفر رسید
دعوت به جهاد
آیه قرآن
حدیث
کمین
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 4
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 55394
» درباره من

نیروهای جهادی(مقاومت اسلامی)
مجاهد
این وبلاگ قصد دارد اطلاعاتی در خصوص امور نظامی در اختیار دوستان قراردهد.امید است کلیه دوستان با نظرات خود اینجانب را مورد عنایت خود قرار دهند . با آرزوی خوشنودی امام زمان و سلامتی رهبر عزیزمان .

» پیوندهای روزانه

یک وبلاگ مذهبی نظامی [234]
گاردویژه [242]
گروه هدف [161]
[آرشیو(3)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
خروج قذافی از لیبی .
» آرشیو مطالب
مطالب گذشته

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
طلبه تخریبجی
فلک را سقف بشکافیم
حقیقت نگار
نیروهای ویژه
گروه هدف
شبه نظامی
گاردویژه
جنگجو
آمال جامانده
یک وبلاک مذهبی نظامی
وبلاگ کهف
عاشقان ولایت
پایگاه حامیان مقاومت اسلامی
سایت فارسی حامیان غزه

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان






» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب