سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تباهی خرد در فریب خوردن از نیرنگهاست . [امام علی علیه السلام]
نیروهای جهادی(مقاومت اسلامی)
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» استاد آمریکایی:اوباما درمحاصره لابی صهیونیسم

استاد تاریخ در دانشگاه "تافتس" در آمریکا و تحلیلگر مسائل خاورمیانه بر این باور است که تهاجم اخیر اسرائیل به نوار غزه حاصل زد و بندهای سیاسی حزب کادیما و حزب کار از یک طرف در قبال حزب لیکود بود.

طی چند روز گذشته درباره جنگ اخیر در نوارغزه اظهار نظرهای زیادی صورت گرفته که علل و ریشه های آن و همچنین پیامدهایی که این جنگ احتمالاً در پی خواهد داشت بحث شده است. در همین رابطه خبرگزاری مهر نیز با "گری لئوپ" (Gary Leupp) استاد دانشگاه تافتس در آمریکا گفتگویی صورت داده است.

وی در پاسخ به پرسش مربوط به دلایل و ریشه های این جنگ گفت: من فکر می کنم که ما می توانیم در این باره اظهار نظرهای رسمی را کنار بگذاریم که گفته می شود اسرائیل برای پایان دادن به موشک های حماس دست به این اقدام زد.

وی گفت: حملات موشکی در هر حال پاسخی به محاصره اقتصادی غزه بود که از 28 ژوئن تا 28 دسامبر سال گذشته رخ

اولمرت در لابی صهیونیست ها

 داد اما این حملات تعداد بسیار ناچیزی از اسرائیلی ها را کشت. طی بیشتر آن دوران حماس یا بصورت یکجانبه آتش بس داشت یا اینکه با میانجیگری مصر این روند را دنبال می کرد. دیگر اینکه این آتش بس در اوایل نوامبر از سوی اسرائیل نقض شد.

این استاد دانشگاه گفت: به نظر من تهاجم اخیر به غزه یک تصمیم سیاسی برای افزایش چشم اندازهای انتخاباتی حزب های کادیما و کار در قبال حزب لیکود و تست واکنش آمریکا بود. گرچه سکوت اوباما ممکن بود برخی از نارضایتی هایی را در پی داشته باشد، اما حمایت تقریباً قریب به اتفاق در کنگره آمریکا از اقدام اسرائیل باید رضایت خاطری بسیار برای اسرائیل فراهم آورده باشد. از سوی دیگر اوباما توسط حامیان اسرائیل هم در سیاست داخلی مانند راحم امانوئل و گری اکرمن و هم در حوزه سیاست خارجی مانند کلینتون و دنیس راس محاصره شده است.

 تهاجم اخیر به غزه یک تصمیم سیاسی برای افزایش چشم اندازهای انتخاباتی حزب های کادیما و کار در قبال حزب لیکود و تست واکنش آمریکا بود.

استاد دانشگاه تافتس می گوید: زمان بندی این تهاجم هم ممکن بود به این دلیل باشد که دولت بوش نتواند هیچ اقدامی برای بازدارندگی انجام دهد در حالیکه اوباما هم ممکن بود تمایلی برای مخالفت با اسرائیل در آن زمان نشان دهد یا اینکه موضع انفعالی اتخاذ کند که چنین کرد این شاید دلیل آن بود که به طراحان اسرائیلی کمک کرده تا این برآورد را پیش از آغاز دوره اوباما داشته باشند.

وی در خصوص نتایج و پیامدهایی بمباران غزه می گوید: اگر به اظهارات کاندولیزا رایس در وزارت خارجه توجه کنید متوجه می شوید که آنها خواهان اعتبار بخشیدن به رهبری جنبش بی اعتبار فتح در غزه بودند. آنها خواهان انتخابات جدید بودند زیرا که در انتخابات ماه ژانویه سال 2006 حماس برنده شد که از نقطه نظر آمریکا خوب نبود. رایس می خواست وقایع ژوئن سال 2007 را به عنوان کودتای حماس ترسیم کند بر خلاف در حالیکه در آن زمان این فتح بود که با حمایت آمریکا کودتا کرد.

این تحلیلگر آمریکایی در ارتباط با اظهارات اخیر توبی بلر نماینده گروه چهارجانبه در ارتباط با طرح صلح عربی و اینکه این طرح صلح هنوز نمرده گفت: من ارزش کمی برای هر چیزی که بلر می گوید قائلم. او به هیچ وجه نمی تواند خلاف این را بگوید یا صادقانه حرف بزند. رهبران غربی این حقیقت را پذیرفته اند که اسرائیل بیش از 300 هزار یهودی ساکن در سرزمین های اشعالی کرانه باختری را تا آینده قابل پیش بینی نگه خواهد داشت و تمامی ورودی ها و خروجی ها را به غزه نیز کنترل خواهد کرد در حالیکه گفتگوهای بسیار کند برای تاسیس یک کشور فلسطینی به نتیجه ای منجر نخواهد شد و ما بعید است که شاهد تاسیس کشوری فلسطینی باشیم، کشوری که از سوی شهرک نشینان خارجی قطع شده و فاقد ارتش است.

اوباما توسط حامیان اسرائیل هم در سیاست داخلی مانند راحم امانوئل و گری اکرمن و هم در حوزه سیاست خارجی مانند کلینتون و دنیس راس محاصره شده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه درباره دست آوردهای اسرائیل به عنوان نیروی متجاوز در جنگ گفت: ظاهراً در این جنگ چند رهبر حماس کشته شدند. مقدار زیادی از تجهیزات ویران شد. 1.5 میلیون نفر وحشت زده شدند و حس عظیمی از همدردی در منطقه وجود بوجود آمد مبنی بر اینکه اسرائیل برای رسیدن به هدف صدها غیر نظامی را می کشد. این نشان داد که اسرائیل می تواند با حمایت آمریکا چنین کند و این مسئله که اولمرت به بوش گفته بود به رایس بگوید تا از قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل حمایت نکند شرم آور بود.

لئوپ همچنین درباره انفعال دولت آمریکا گفت: نظر سنجی ها در آمریکا نشان می دهد که شهروندان این کشور به اندازه دولت آن، طرفدار اسرائیل و صهیونیست نیستند. اما در مورد حمایت دولت من فکر می کنم تلاش های لابی اسرائیل و برقراری ارتباط بین این لابی و کمک های مالی آن به نامزدهای انتخاباتی یکی از دلایل آن است.

گری لئوپ گفت:

لابی اسرائیل در تلاش است تا این رژیم را تنها سیستم دموکرات در خاورمیانه معرفی کند که موجودیت آن از سوی اعراب رد می شود. در این بین نیز اندیشه های مسیحیان بنیاد گرا که معتقد به تاسیس مجدد اسرائیل بر اساس نوشته های کتاب مقدس هستند بی تاثیر نیست.

منبع:خبرگزاری مهر



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مجاهد ( دوشنبه 87/12/19 :: ساعت 1:41 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تنها راه خروج قذافی از لیبی
گارگاه حماس
فتوای قتل عام فلسطینیها توسط خاخامها
استاد آمریکایی:اوباما درمحاصره لابی صهیونیسم
اوباما و "ما" با "او"
شمار شهدای غزه به 854 نفر رسید
دعوت به جهاد
آیه قرآن
حدیث
کمین
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 12
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 55402
» درباره من

نیروهای جهادی(مقاومت اسلامی)
مجاهد
این وبلاگ قصد دارد اطلاعاتی در خصوص امور نظامی در اختیار دوستان قراردهد.امید است کلیه دوستان با نظرات خود اینجانب را مورد عنایت خود قرار دهند . با آرزوی خوشنودی امام زمان و سلامتی رهبر عزیزمان .

» پیوندهای روزانه

یک وبلاگ مذهبی نظامی [234]
گاردویژه [242]
گروه هدف [161]
[آرشیو(3)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
خروج قذافی از لیبی .
» آرشیو مطالب
مطالب گذشته

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
طلبه تخریبجی
فلک را سقف بشکافیم
حقیقت نگار
نیروهای ویژه
گروه هدف
شبه نظامی
گاردویژه
جنگجو
آمال جامانده
یک وبلاک مذهبی نظامی
وبلاگ کهف
عاشقان ولایت
پایگاه حامیان مقاومت اسلامی
سایت فارسی حامیان غزه

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان






» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب