سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش فراگیرید ؛ چرا که در تنهایی، همدم و در غربت، همره و در خلوت، هم صحبت است . [امام علی علیه السلام]
نیروهای جهادی(مقاومت اسلامی)
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» تنها راه خروج قذافی از لیبی

تنها راه خروج قذافی از لیبی

پایگاه اطلاع رسانی دنیا الوطن روز یکشنبه به نقل از "محمود شمام" مخالف و معترض حکومت لیبی و فعال رسانه ای این کشور نوشت؛معمر قذافی دیکتاتور لیبی می تواند از طریق تونلهای زیر زمینی از محل اقامت خود خارج شود.
   
به گزارش ایرنا به نقل از این پایگاه خبری، شمام افزود، قذافی گزینه های محدودی دارد و بعید است از سلاحهای شیمیایی و ممنوعه علیه انقلابیون لیبی استفاده کند.

شمام به دنیا الوطن گفت: این اتفاق نظر وجود دارد که قذافی با پیشنهاد هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا برای حل مسالمت آمیز بحران کنونی، چنانچه برخلاف منافع او باشد، مخالفت خواهد کرد.

وی درباره جزییات ابتکار ونزوئلا گفت، هنوز هدف چاوز مشخص نیست و با انقلابیون هم تماسی برقرار نشده است. اگر تلاشهای وی در جهت ماندن قذافی باشد، با آن مخالفیم. اما اگر ابتکار وی با هدف خروج قذافی از لیبی باشد به آن گوش می دهیم و باید زمان اجرای آن هم طولانی نباشد.

محمود شمام همچنین در پاسخ به این سوال که آیا انقلابیون به چاوز که گفته دوست شخصی قذافی است، اطمینان می کنند، گفت؛ ما به هیچ کس جز ملت و قدرت آن اطمینان نداریم. با این حال با هشیاری به جهان خارج گوش می کنیم.

شمام درباره اینکه آیا قذافی می تواند با امنیت از لیبی خارج شود،گفت: اگر او بخواهد از این کشور خارج شود می داند چه کند یعنی از راههای زیرزمینی که تدارک دیده فرار می کند. با این حال وی نه رییس جمهوری لیبی است و نه یک شهروند آزاد در این کشور، بلکه او یک جنایتکار جنگی است.

این فعال رسانه ای درباره اینکه آیا تضمینی وجود دارد درصورت خروج قذافی از کشور تحت تعقیب قرار نگیرد و دادگاهی نشود،گفت: وی از سوی دادگاه بین المللی تحت تعقیب می باشد، پیگرد او از سوی لیبیایی ها امری جداگانه است و اگر مردم لیبی بخواهند وی را تحت تعقیب قرار دهند، تصمیم با خودشان است.

شمام درباره اینکه آیا بین مخالفان نیز درباره تشکیل دولت و یا شورای ملی شکاف وجود دارد،گفت: هیچ چیزی به نام مخالف اکنون وجود ندارد. مناطق آزاد شده از سوی کمیته های ملی اداره می شود و هیچگونه شکافی هم بین انقلابیون وجود ندارد. مذاکرات انجام می شود و همه بر انجام آن متعهد هستند.

وی در ادامه افزود؛ شاید برخی مشکلات بوجود بیاید اما سخن از آشوب ساخته کسانی است که از انقلابها می ترسند.

این فعال رسانه ای درباره گزینه های پیش روی قذافی،گفت: او یا باید فرار کند و یا بمیرد و مردم لیبی اجازه انتخاب گزینه دیگری را به وی نمی دهند.

شمام در پاسخ به این سوال که آیا حمله هوایی به پناهگاه قذافی و ممنوعیت پرواز در لیبی را تایید می کنید،گفت: شورای ملی اکنون مشغول فعالیت های سیاسی است و تاکنون تنها موافقت خود را با اقدام جامعه بین المللی برای جلوگیری از نفوذ مزدوران اعلام کرده و از نزدیک مراقب اوضاع است و تصمیماتی را که در جهت حمایت از مردم و انقلاب و حاکمیت ملی و قداست خاک لیبی باشد، انجام می دهد.

وی گفت:این اتفاق نظر وجود دارد که غرب، قذافی را ساخته و به وی و فرزندانش بها داده است. این غرب است که از دزدی های قذافی و غارت ملت لیبی محافظت می کند.

این کارشناس مسایل سیاسی و رسانه ای درباره اینکه آیا امکان دارد قذافی در لحظات آخر از سلاح شیمیایی استفاده کند،گفت:احتمال دارد قذافی که هر روز از راه راست بیشتر منحرف می شود به چنین کاری دست بزند، اما فرزندان وی زندگی را دوست دارند و به خودکشی با او دست نخواهند زد. لیبی کشوری پهناور و نزدیک به اروپاست و کشورهای اروپایی از این کار احمقانه زیان خواهند دید.

فعال رسانه ای لیبی درباره تماسهایی که قذافی با رژیم اسراییل برقرار کرده گفت؛ این اخبار از سوی روزنامه ها فاش شده و یک مقام پیشین حکومت لیبی که با دوستان سیف الاسلام قذافی (پسر قذافی) دوست است گفت که سیف الاسلام در سفری به سرزمینهای اشغالی فلسطین در دیداری 5 ساعته با اشلاین، میلیاردر یهودی از وی خواسته از نظر امنیتی و سلاح آنان را پشتیبانی کند.

شمام درباره لیبی بعد از قذافی گفت؛ امیدواریم که آینده ای شکوفا همراه با آزادی و حاکمیت قانون داشته باشیم.

به گفته وی،رسانه های عربی بخصوص رسانه های پنهان، در دو انقلاب تونس و مصر، امتحان خود را پس داده اند و برای هر انقلاب احتمالی دیگری نیز آماده اند. اما جمع آوری اطلاعات بسیار سخت شده و تماس ها قطع گردیده است و آنها نمی توانند با وجود حوادث کنونی وارد لیبی شوند.

 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مجاهد ( جمعه 90/2/2 :: ساعت 4:14 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تنها راه خروج قذافی از لیبی
گارگاه حماس
فتوای قتل عام فلسطینیها توسط خاخامها
استاد آمریکایی:اوباما درمحاصره لابی صهیونیسم
اوباما و "ما" با "او"
شمار شهدای غزه به 854 نفر رسید
دعوت به جهاد
آیه قرآن
حدیث
کمین
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 15
>> مجموع بازدیدها: 55406
» درباره من

نیروهای جهادی(مقاومت اسلامی)
مجاهد
این وبلاگ قصد دارد اطلاعاتی در خصوص امور نظامی در اختیار دوستان قراردهد.امید است کلیه دوستان با نظرات خود اینجانب را مورد عنایت خود قرار دهند . با آرزوی خوشنودی امام زمان و سلامتی رهبر عزیزمان .

» پیوندهای روزانه

یک وبلاگ مذهبی نظامی [234]
گاردویژه [242]
گروه هدف [161]
[آرشیو(3)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
خروج قذافی از لیبی .
» آرشیو مطالب
مطالب گذشته

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
طلبه تخریبجی
فلک را سقف بشکافیم
حقیقت نگار
نیروهای ویژه
گروه هدف
شبه نظامی
گاردویژه
جنگجو
آمال جامانده
یک وبلاک مذهبی نظامی
وبلاگ کهف
عاشقان ولایت
پایگاه حامیان مقاومت اسلامی
سایت فارسی حامیان غزه

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان






» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب